ARD Şefine yolsuzluktan soruşturma açıldı

|   Almanya

Savcılık yolsuzluk ve çıkar sağlama iddiaları nedeniyle istifa eden ARD Genel Müdürü Schlesinger, kocası Spörl ve Rbb Yönetim Kurulu Başkanı Wolf hakkında soruşturma başlattı.

Der Tagesspiegel, Schlesinger’in yanı sıra haftalık Der Spiegel dergisinin eski muhabirlerinden olan eşi Gerhard Spörl ile RBB Yönetim Konseyi Başkanı Wolf-Dieter Wolf hakkında Berlin Savcılığı’nın yolsuzluk, çıkar sağlama ve kamu varlığına ihanet şüphesiyle soruşturma başlattığına yer verdi.

YEMEK PARASINI RBB’DEN ALDI
2016 yılında RBB’nin başına geçtikten sonra Patricia Schlesinger’in eski bir gazeteci olan emekli eşi Gerhard Spörl’e Berlin Fuarı’nda 75 bin Euro karşılığı medya danışmanlık hizmeti vermesi için ‘arabuluculuk’ yaptığı, makam odasının restorasyonu ve yeni mobilyalarla donatılması için 658 bin 112 Euro 25 cent ödendiği ileri sürüldü. Audi A8 model 145 bin Euro değerinde makam aracı kullandığı ve aynı aracı zaman zaman eşinin de özel işlerinde kullandığı da suçlamalar arasında yer aldı. Kendi evinde ağırladığı misafirler için lokantalardan ve catering şirketlerinden yiyecek içecek siparişi vererek, fatura karşılığı tüm giderleri RBB’den aldığı da iddia edildi. Bir akşam yemeğinde Schlesinger’in eşiyle birlikte konuğu olan Berlin Emniyet Genel Müdürü Barbara Slowik, “Bunun bir iş yemeği olduğu aklıma bile gelmedi. Bild gazetesi başka konukların da bulunduğu akşam yemeği için 1154 Euro 87 cent fatura kesildiğine ve Schlesinger’in bunu RBB’den aldığına yer verdi.

Herkese tasarruf tavsiye edilirken pahalı bir ofis (658.000 Euro)ve pahalı makam arabası (145.000 Euro), şüpheli danışmanlık sözleşmeleri, evde resmi akşam yemekleri ve özel ve resmi çıkarların birleştirilmesini içeren bir dizi yolsuzluk sonrasında Schlesinger'in konumu savunulamaz hale gelmişti. ARD'nin eski başkanı, vatandaşlardan alınan harçları "demokrasi vergisi" olarak da adlandırılan bir yönetici olarak tarihe geçecek.

Schlesinger'in prenses maaşı istisna değil
Son birkaç gündür Schlesinger'in beş haneli ikramiye ile tamamlanan 303.000 Euro'luk yıllık geliri hakkında çok şey konuşuldu; Almanya Cumhurbaşkanı bile o kadar kazanmıyor. Bu gerçekten harika, ancak giden RBB şefi yalnız değil. Almanya'nın kamu yayınları yöneticileri, 245.000 ila 413.000 Euro arasında yıllık gelirleri ile en çok kazananlar arasında yer alıyor.

Ve Oldenburg'dan NORDWEST-ZEITUNG, Schlesinger davasını "kamu yayınlarının sorunlarını parlak bir ışıkla ortaya koyan" bir vaka olarak yorumladı : "Bir yandan kontrol sistemi çalışmıyor. Öte yandan çifte standart var. Örnek: ARD ve ZDF, yıllardır ve günlerdir 'iklim felaketini' vaaz ediyor. Ancak Schlesinger'in tank gibi bir Audi A8 limuzin içinde dolaşması kimseyi rahatsız etmedi," diye yazdı.

Bu düzenin ayakta kalacak hali kalmamış ama parmağıyla itecek bir güç yok.

 

Geri

 

Card image cap
înfo Magazin
Daha fazlasi için

YouTube
Card image cap
Türk Sanat Müziği
Daha fazlasi için
Card image cap
Mesleğe Adım Adım
Daha fazlasi için
Card image cap
İstekler Programı
Daha fazlasi için
Card image cap
SALI SALI Hakan
Daha fazlasi için